• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مهندسی مکانیک و ارتعاشات
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 9 (1397)
دوره دوره 8 (1396)
دوره دوره 7 (1395)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 6 (1394)
دوره دوره 5 (1393)
دوره دوره 4 (1392)
دوره دوره 3 (1391)
دوره دوره 2 (1390)
دوره دوره 1 (1389)
عابدینی, احد, اسدی, سهیل. (1395). طراحی و تحلیل عددی پروانه جلوبرنده شناور لایروب خزر. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 7(2), 47-59.
احد عابدینی; سهیل اسدی. "طراحی و تحلیل عددی پروانه جلوبرنده شناور لایروب خزر". مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 7, 2, 1395, 47-59.
عابدینی, احد, اسدی, سهیل. (1395). 'طراحی و تحلیل عددی پروانه جلوبرنده شناور لایروب خزر', مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 7(2), pp. 47-59.
عابدینی, احد, اسدی, سهیل. طراحی و تحلیل عددی پروانه جلوبرنده شناور لایروب خزر. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 1395; 7(2): 47-59.

طراحی و تحلیل عددی پروانه جلوبرنده شناور لایروب خزر

مقاله 7، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 23، تابستان 1395، صفحه 47-59  XML اصل مقاله (733.77 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل
نویسندگان
احد عابدینی 1؛ سهیل اسدی2
1هیئت علمی
2کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
چکیده
در این مقاله با استفاده از روش طراحی مرکب مرکزی که از زیر مجموعه‌های روش سطح پاسخ است به طراحی بهینه هندسه پروانه جلوبرنده برای شناور لایروب خزر پرداخته شده است. پروانه طراحی شده از نوع پروانه‌های سری استاندارد بی وگنینگن می‌باشد. برای بررسی صحت عملکرد و همچنین بررسی عدم وقوع کاویتاسیون بر روی پروانه طراحی شده با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی ، مدلسازی عددی شده و پارامترهای عملکردی حاصله از حل عددی با مقادیرشان در سری بی وگنینگن مقایسه شده است. نتایج نشان از توانایی روش سطح پاسخ در یافتن هندسه بهینه پروانه برای شناور لایروب خزر دارد. همچنین این روش تأثیر تغییر پارامترهای هندسی پروانه بر راندمان پروانه را نشان داده و در فهم عملکرد پروانه به طراح کمک می‌نماید. حل عددی جریان سیال ، عدم وقوع کاویتاسیون در پروانه نهایی طراحی شده برای شناور لایروب خزر را به اثبات رساند.
کلیدواژه‌ها
سری بی وگنینگن؛ روش سطح پاسخ؛ کاویتاسیون؛ دینامیک سیالات محاسباتی؛ شناور لایروب خزر
موضوعات
مکانیک سیالات
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 190
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 397
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.