• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مهندسی مکانیک و ارتعاشات
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1398)
دوره دوره 9 (1397)
دوره دوره 8 (1396)
دوره دوره 7 (1395)
دوره دوره 6 (1394)
دوره دوره 5 (1393)
دوره دوره 4 (1392)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 3 (1391)
دوره دوره 2 (1390)
دوره دوره 1 (1389)
رضاکاشی زاده, کاظم, اسفندی, علی, عطایی اردستانی, سید مجید, غفوری ورزنه, حسن. (1392). محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای شتاب گیری و ترمز گیری. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 4(4), 7-14.
کاظم رضاکاشی زاده; علی اسفندی; سید مجید عطایی اردستانی; حسن غفوری ورزنه. "محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای شتاب گیری و ترمز گیری". مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 4, 4, 1392, 7-14.
رضاکاشی زاده, کاظم, اسفندی, علی, عطایی اردستانی, سید مجید, غفوری ورزنه, حسن. (1392). 'محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای شتاب گیری و ترمز گیری', مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 4(4), pp. 7-14.
رضاکاشی زاده, کاظم, اسفندی, علی, عطایی اردستانی, سید مجید, غفوری ورزنه, حسن. محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای شتاب گیری و ترمز گیری. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 1392; 4(4): 7-14.

محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای شتاب گیری و ترمز گیری

مقاله 1، دوره 4، شماره 4 - شماره پیاپی 13، زمستان 1392، صفحه 7-14  XML اصل مقاله (1.09 MB)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل
نویسندگان
کاظم رضاکاشی زاده email 1؛ علی اسفندی2؛ سید مجید عطایی اردستانی3؛ حسن غفوری ورزنه4
1مدرس دانشگاه
2دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی
3ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای خوارزمی شهر رضا - اصفهان
4مرکز تحقیقاتی مهندسی پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی
چکیده
در مقاله حاضر، هدف اصلی محاسبه انتقال جرم خودرو ناشی از ناهمواری های جاده ای در مانورهای مختلف اعم از شتاب گیری و ترمزگیری است. برای دستیابی به این هدف مدل فنربندی شده یک خودروی کامل بصورت 10 درجه آزادی و در حالت کلی بر اساس مشخصات ارتعاشاتی آن در محیط سیمولینک نرم افزار متلب شبیه سازی شد. جابجایی عمودی چرخ ها ناشی از ناهمواری ها بر روی جاده های مختلف بر اساس کلاسه بندی استاندارد ایزو با سرعت ثابت 70 کیلومتر بر ساعت و مسیر کلی حرکت خودرو برابر با 1000 متر بدست آمد. در ادامه با استفاده از تحلیل دینامیکی معکوس مدل ارائه شده در سیمولینک متلب، نیروهای وارد شده به هر یک از چرخ های خودرو در طی مانورهای مختلف بدست آمد. در نهایت با استفاده از تاریخچه نیرویی بدست آمده در چرخ ها در اثر عبور از ناهمواری های جاده ای و نیز تحت اثر عمل شتاب گیری و ترمزگیری، میزان انتقال جرم از عقب به جلوی خودرو در مانور ترمزگیری و میزان انتقال جرم از جلو به عقب خودرو در مانور شتاب گیری بدست آمد.
کلیدواژه‌ها
ارتعاشات خودرو؛ انتقال جرم؛ مدل کامل خودرو؛ ناهمواری های جاده ای؛ مانور شتاب گیری؛ مانور ترمزگیری
موضوعات
سازه و بدنه خودرو
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 233
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 318
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.