• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مهندسی مکانیک و ارتعاشات
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1398)
دوره دوره 9 (1397)
دوره دوره 8 (1396)
دوره دوره 7 (1395)
دوره دوره 6 (1394)
دوره دوره 5 (1393)
دوره دوره 4 (1392)
دوره دوره 3 (1391)
دوره دوره 2 (1390)
دوره دوره 1 (1389)
شماره شماره 1
توکلی, حمید, علیزاده کاکلر, جواد. (1389). مدل‌سازی 21 درجه آزادی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری ایران. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 1(1), 23-30.
حمید توکلی; جواد علیزاده کاکلر. "مدل‌سازی 21 درجه آزادی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری ایران". مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 1, 1, 1389, 23-30.
توکلی, حمید, علیزاده کاکلر, جواد. (1389). 'مدل‌سازی 21 درجه آزادی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری ایران', مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 1(1), pp. 23-30.
توکلی, حمید, علیزاده کاکلر, جواد. مدل‌سازی 21 درجه آزادی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری ایران. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 1389; 1(1): 23-30.

مدل‌سازی 21 درجه آزادی و تحلیل دینامیکی واگن مسافری ایران

مقاله 3، دوره 1، شماره 1، زمستان 1389، صفحه 23-30  XML اصل مقاله (1.45 MB)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل
نویسندگان
حمید توکلی؛ جواد علیزاده کاکلر*
چکیده
واگن قطار در حرکت بر روی ریل دچار ارتعاشاتی می‌شود که مهمترین آن‌ها ارتعاشات عرضی است. ارتعاشات عرضی واگن در سرعت‌های بالا موجب نوعی ناپایداری با نام هانتینگ می‌شود. در این مقاله، مدل ریاضی یک واگن مسافری سرعت بالا ایجاد و در یک مسیر مستقیم تحلیل دینامیکی شده است. برای استخراج معادلات دیفرانسیل غیر‌خطی حاکم بر حرکت واگن، از تئوری خزش غیر خطی هئوریستیک، استفاده شده است. 21 درجه آزادی برای وسیله نقلیه ریلی در نظر گرفته شده که عبارتند از: جابجایی جانبی و تغییر زاویه یاو برای هر چرخ و محور، جابجایی جانبی، جابجایی عمودی، تغییر زاویه رول و تغییر زاویه یاو برای قاب بوژی‌ها، جابجایی جانبی، جابجایی عمودی، تغییر زاویه رول، تغییر زاویه پیچ و تغییر زاویه یاو برای بدنه واگن. معادلات حاکم توسط نرم‌افزار توانمند ریاضیMatlab  حل شده‌اند.
 
کلیدواژه‌ها
مدل‌سازی دینامیکی؛ هانتینگ؛ تئوری تماس غیرخطی
موضوعات
تحلیل دینامیکی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 882
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 704
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.